ضربه موفق در بیلیارد به توپ و امتیازهای هدف شما بستگی دارد. خیلی از افراد با این تفکر که بازی بیلیارد آسان است، این بازی را شروع می‌کنند و تازه متوجه سختی‌های آن می‌شوند. با انجام تمرین‌های مختلف و آموزش دیدن، این بازی برای شما آسان می‌شود.

نکات و تکنیک‌های گرفتن چوب بیلیارد

در ادامه با چند تکنیک گرفتن چوب بیلیارد آشنا خواهید شد:

شیوه صحیح گرفتن چوب بیلیارد در دست

برای شروع بازی بیلیارد، چوب بیلیارد را در دست گرفته و قسمت ضخیم چوب را با دست غالب بگیرید و پشت دستتان را به سمت بالا حرکت دهید! سپس انگشت اشاره و همچنین شصت دیگر را در انتهای چوب گرفته و یک حلقه در آن درست کنید و دست خود را بر روی میز بگذارید.

 

شیوه صحیح گرفتن بیلیارد در دست

حالت صحیح بدن در بازی بیلیارد

یکی از مهمترین عوامل برای بازی بیلیارد خوب این است که بدن شما برای ضربه حالت مناسبی داشته باشد. تا زمانی که یاد نگیرید که حالت تعادل بدن خود را به طرز صحیح حفظ کنید، ضربات موثری نخواهید زد. بدن شما باید در حالت آرام و راحت باشد. برای زدن ضربه هر دو پا باید در زمین قرار گرفته و عرض شانه کاملا باز شود. سپس پای چپ کمی از پای راست جلوتر قرار بگیرد و بدن با چوب، زاویه ۴۵ درجه بسازد. قسمت بالای بدن باید روی باسن خم شود و چانه و چشم‌ها بالای چوب بیلیارد قرار بگیرد. این گونه بدن در مناسب‌ترین و اصلی‌ترین حالت خود برای ضربه قرار می‌گیرد.

 

حالت صحیح بدن در بازی بیلیارد

هدف‌گیری در بیلیارد

برای اینکه بتوانید نشانه‌گیری یهتری داشته باشید؛ ادامه مطلب را به دقت مطالعه کنید. هدفگیری یکی از مهم ترین عوامل ضربه خوب است. شما با هدف گیری صحیح می توانید ضربه‌های خوبی بزنید و برنده بازی شوید. برای هدف‌گیری مناسب لازم نکات زیر را در نظر بگیرید:
1. در تصورتان یک توپ نامرئی در کنار توپ هدف قرار دهید.
2. سعی کنید بین توپ و کیوبال را در یک خط راست در نظر بگیرید.
3. مرکز توپ نامرئی را درکنار توپ اصلی مشخص کرده و حالا عقب بروید و به سمت توپ فرضی کیوبال ضربه بزنید.

روش صحیح پل دست

برای زدن ضربه حتما باید دست خود را به عنوان نگه دارنده چوب بازی قرار دهید و چوب بازی را روی آن حرکت دهید که به آن پل می گویند. در گرفتن پل اصول و قواعد زیادی وجود دارد. در حقیقت پل گرفتن باعث جلوگیری از لرزش چوب هنگام بازی می‌شود؛ در واقع مرکز تنظیم کنترل به کیوبال و چوب بیلیارد بستگی دارد؛ برای موقعیت‌های مختلف پل‌های متفاوتی وجود دارد که با افزایش و کاهش می‌توانیم ضربات عالی داشته باشیم.

 

نکات مهم ضربه در بیلیارد

ضربه زدن در بیلیارد بسیار مهم است و عوامل تعددی در ضربه زدن تاثیر دارد. ۴ عامل موثر در ضربه زدن عبارت است از:

۱. دقت در ضربه بیلیارد
2. محل گرفتن چوب بازی بیلیارد
3. دنبال کردن چوب

دقت در ضربه بیلیارد

برای بهتر شدن دقت‌تان در بازی بیلیارد، ضربات ساده و راحت را شروع کنید و تمرینات زیادی برای ضربه زدن انجام دهید. مثل ضربه زدن بدون هدف و ضربات پاکتی که در یک خط مستقیم قرار داشته باشند.

محل گرفتن چوب بازی بیلیارد

برای گرفتن محل چوب در بیلیارد قانون خاصی وجود ندارد. بازیکنان حرفه‌ای معتقدند که گرفتن وسط چوب بیلیارد محل مناسبی برای این امر است و اما حالت ایده‌آل این است که احساس راحتی داشته باشیم و دستمان در حالت ۹۰ درجه قرار داشته باشد.

دنبال کردن چوب

اکثر بازیکنان همان اول بازی چوب را محکم گرفته و کنترل چوب را از دست می‌دهند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که چوب را باید آرام گرفت و شصت و اشاره بهترین قدرت انتقال را بر روی میز دارند. در هنگام بازی و عقب و جلو کردن چوب انگشتانتان باید بدون اراده و طبیعی باز و بسته شود.