در هر رشته بازیکنانی هستند که افتخارات بزرگی به دست آورده‌ و به شهرت رسیده‌اند. بهترین بودن از نظر هر فرد کاملا سلیقه‌ای بوده و برای هر فرد متفاوت است. رونالدو و مسی بهترین بازیکن فوتبال هستند، ازبرترین‌های تنیس می‌توان مایکل جردن و عبدالجبار را نام برد؛ و در رشته پرورش اندام، فکس و شان ری اندام ‌نمایی می‌کنند! برای آشنایی با برترین‌های بیلیارد در ادامه با ما در مرکز بیلیارد ایران همراه باشید.

رونی سالیوان

بهترین بازیکن اسنوکر و بیلیارد که در تالار قهرمانی امریکا شناخته شد رونی سالیوان بوده؛ او از سن ۱۵سالگی در سال ۱۹۹۲ وارد مسابقات انگلیس شد. زندگی رونی پستی و بلندی بسیاری داشته و این که پدرش مرتکب قتل شده بود، او را تحت شعاع قرار داده بود. او در سن ۱۸ سالگی قهرمان جهان شد و ۳۸ برد پیاپی را در گینس ثبت کرد. رونی درسال‌های ۱۹۹۸و ۲۰۱۰ شکست خورد و برد خود را به خاطر دوپینگ از دست داد. او به دلیل افسردگی بالینی مجبور به مصرف دارو بود. رونی سالیوان در مجموع ۱۵ بریک ۱۴۷ امتیازی را از خود به جای گذاشته است.

 

رونی سالیوان

جاد ترامپ

جاد ترامپ را می‌توان به عنوان یکی از بهترین اسنوکر بازان جهان نام برد. او متولد کشور انگلستان است. فردی است که جوایز قهرمانی بسیار زیادی را دریافت کرده و در سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ موفق به کسب ۸ عنوان قهرمانی شد. بسیاری از بازیکنان سال‌ها تلاش کرده تا به موفقیت های او دست یابند. از دیگر موفقیت‌های او می‌توان به ۸ ماکزیمم بریک اشاره کرد که در کارنامه ثبت کرده است.

 

جاد ترامپ

مارک ویلیامز

مارک ویلیامز یک شعبده باز بسیار حرفه ای است که تمام توپ‌های اسنوکر را جادو کرده و از انتخاب‌های سخت هراسی ندارد. او اولین فرد دست چپی است که با ضربات باور نکردنی موفق شده در ۴ فینال معتبر رقابت کند و اولین قهرمانی او به سال ۲۰۰۰ بر می گردد.

 

مارک ویلیامز

نیل رابرتسون

نیل متولد کشور استرالیاست. او در رنکینگ اسنوکر موفق به دریافت سه گانه ارزشمند اسنوکر شده است. نیل ضربات خود را با دقت و وسواسی خاص به نمایش می گذارد. او فردی بسیار منحصربه فرد در بازی بیلیارد است و به گونه‌ای به توپ ضربه می‌زند که انگار آخرین بار است که چوب بیلیارد را به دست می گیرد.

 

نیل رابرتسون

جیمی وایت

جیمی وایت تنها بازیکنی است که اسم خود را روی ظروف نقره حک نکرد؛ وایت در مسابقات ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۶ حضور داشت و ۱۵ بار به یک چهارم نهایی رسید. این بازیکن ۶۰ ساله به عنوان ‌بهترین بازیکن، موفق به کسب عنوان قهرمانی نشد و در سال ۱۹۹۰و ۱۹۹۴ در نائب قهرمانی شناخته شد.

 

جیمی وایت

میکا ایمونن

این مرد یخی در سال ۱۹۷۲ در انگستان به دنیا امده است. در فنلاند بزرگ شده و خانواده او اهل فنلاند می باشند. ایمونن در مسابقات اروپا ۱۳ قهرمانی در کارنامه خود دارد و هم پاکت بازی کرده و هم اسنوکر که در سال ۲۰۱۳ در سبک انفرادی، قهرمانی جهان را به دست آورده است. و دلیل لقب مرد یخی به این مرد، چهره سرد او می‌باشد.

 

میکا ایمونن

ران دالی

یکی از برترین بازیکن‌های مسن و هنرمند ران دالی است که متولد آمریکاست و رشته اصلی او ناین بال و ایت بال می باشد. عناوین قهرمانی بسیاری نداشته و دلیل معروفیت او بخاطر مهارت بالا در مربیگری است.

 

رالف سوکِی

یکی از بهترین بازیکنان بیلیارد رالف سوکی است که در تورنومنت‌های زیادی شرکت کرده و برنده شده است. او از سال ۱۹۸۸ تا به حال حدود ۲۵ عنوان مقاوم در تورنومنت کسب کرده است.
رالف سوکی ۴۱ قهرمانی در مسابقات آلمان و ۳۴ قهرمانی اروپا را در کارنامه خود دارد. از سن ۶ سالگی شروع به بازی کرد و در ۱۴ سالگی برای اولین بار در تورنومنت نوجوانان قهرمان شده و بعد از دوسال در ۱۶ سالگی به قهرمانی اروپا در رده سنی نوجوانان دست پیدا کرد. او بازیکنان قدرتمند زیادی را مانند میکا ایمونن و الکس پاگلایان شکست داده است.

 

ویلی هوپ

ویلی هوپ از قهرمان‌های درخشان بیلیارد در دهه‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۵۰ به شمار می رود‌. ویلی ۵۱ بار  عنوان قهرمانی را به دست آورده و بزرگترین قهرمان تاریخ است.

 

بیشترین امتیاز یا بریک ماکسیم ۱۴۷ را چه کسی ثبت کرده است؟

بیشترین تعداد بریک ماکسمیم ۱۴۷ را به ترتیب، قهرمانان زیر ثبت کرده‌اند:

1. رونی سالیوان
2. جان هیلنیز
3. استون هندری
4. استوارت بینگام
5. مارک سلبی
6. دینگ جو نهوی